Основним напрямком діяльності соціального педагога є забезпечення процесу соціалізації учнів у навчально-виховній діяльності, захист їх фізичного, психічного, соціального здоров’я, сприяння педагогічно доцільному і безконфліктному входженню у світ дорослих, попередження і корекція вад і відхилень соціального розвитку.
Соціальний педагог сприяє як ефективній адаптації учня в оточуючім середовищі, так і гуманності даного середовища. Але це не єдине в моїй роботі. Серед інших напрямків звертаю увагу на:
- відстеження результатів соціально-педагогічного розвитку дітей, учнів на всіх вікових етапах та етапах навчання;
- створення умов для здійснення соціально-педагогічної допомоги учням, батькам, педагогам у розв’язанні проблем соціального розвитку, міжособистісних стосунків;
- забезпечення умов для збереження соціально-психологіч-ного здоров’я дітей, батьків, педагогів;
- здійснення соціально-педаго-гічного патронажу дітей з обмеженими можливостями, неблагополучних сімей, соціальних сиріт, дітей трудових мігрантів;
- своєчасне виявлення та запобігання відхиленням у вихованні, поведінці та спілкуванні неповнолітніх.
Особливу увагу приділяю таким категоріям дітей, як діти з неповних сімей, діти-сироти, діти позбавлені батьківського піклування, схильні до правопорушень, діти, які зазнали насильство, діти ромської національності, діти, чиї батьки працюють за кордоном, діти “групи ризику”. Обстежую побутові умови проживання учнів з малозабезпечених, багатодітних та неблагополучних сімей.
Чотири рази на рік (при необхідності більше) в школі проводиться засідання ради профілактики правопорушень серед учнів, де запрошуємо за потреби батьків та працівників правоохоронних органів. З учнями, які стоять на обліку, соціальний педагог проводить індивідуальну, корекційно-відновлювальну роботу. З батьками правопорушників проводяться бесіди на теми: “Культура міжособистісних відносин — важливий фактор успішного виховання”, “Про адміністративну відповідальність батьків за порушення прав дитини” та консультації.
Приділяю увагу також учням ромської національності. Це в більшості діти з проблемних сімей, з якими треба багато працювати з питань профілактики шкідливих звичок та здорового способу життя. Разом з психологом школи проводимо виступи , виховні години, тренінги, заняття, організовуємо загальношкільні акції до Дня здоров’я та Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом. З унями школи проводжу анкетування на теми: “Шкідливий вплив алкоголю та куріння на організм людини”, “Наркоманія” тощо, а також тестування на тривожність, агресивність, психологічну “групу ризику” та ін.
Соціальний педагог співпрацює з дирекцією школи, психологом, медпрацівником, службою у справах дітей, правоохоронними органами.
Коментарi