/Files/images/25.png


Звіт директора Костянтинівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів Балаклеївської сільської ради про свою діяльність на посаді протягом 2022-2023 н.р.

Наша країна переживає зараз дуже складні часи. В умовах введення в Україні воєнного стану, викликаного збройною агресією росії, освітяни - на своєму вчительському трудовому фронті. Працюють сумлінно, відповідально ставляться до виконання посадових обов’язків і вже цим наближають перемогу.

У своїй роботі протягом звітного періоду я керувалася Статутом Костянтинівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів Балаклеївської сільської ради, правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора школи, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.


1. Загальна інформація про школу.

Костянтинівська спеціалізована школи І-ІІІ ступенів Балаклеївської сільської ради — заклад загальної середньої освіти, який знаходиться в комунальній власності Балаклеївської сільської ради Черкаської області.

Освітній процес навчальному році організовано відповідно до освітньої програми. Заклад освіти здійснює свою діяльність відповідно до Статуту. Протягом 2022-23 н.р. за заявами батьків, освітній процес відбувався в змішаному режимі, в одну зміну.

З метою створення належних умов навчання та виховання учнів: школа на 100% забезпечена педагогічними кадрами;

- розроблено єдиний режим роботи закладу освіти;

- складено розклад уроків, графік чергування вчителів в закладі освіти та їдальні;

- організовано роботу ГПД (30 дітей).

Однією з важливих умов для освітнього процесу є безпечне та комфортне освітнє середовище. Освітнє середовище закладу є безпечним та комфортним для учасників освітнього процесу. Ми постійно працюємо над його оновленням та покращенням. Маємо найпростіше укриття, в якому зроблено капітальний ремонт.

Територія закладу огороджена, убезпечена від доступу стороннього автотраспорту. Територія закладу є достатньо озелененою.

В навчальних приміщеннях закладу на початок навчального року здійснено ремонт. Кімнати оснащено меблями, в тому числі, в початковій школі, одномісними партами, комп’ютерною технікою – ноутбуком для вчителя, кольоровим принтером, проєктором. Придбано дидактичний матеріали для 1-4 класів.

Облаштування приміщень закладу не становить загрози травмування учнів та працівників (неслизька підлога, належним чином встановлені меблі у навчальних кабінетах, не загромаджені коридори, сходові клітини та рекреація).

Режим прибирання забезпечує чистоту та охайність місць спільного користування, коридорів та навчальних приміщень, спортивної зали.

Заклад освіти дотримується режиму провітрювання, є графік провітрювання.

Утримання туалетних кімнат відповідає санітарним умовам.

Заклад освіти підключений до високошвидкісного інтернету, але проблема: застарілої техніки Мережа Інтернет є доступною не в усіх кабінетах школи.

На сучасному етапі головним завданням нашого закладу є підвищення якості освіти через упровадження інновацій, сучасних підходів до оцінювання, зокрема формувальне оцінювання, само- та взаємооцінювання, дотримання основних принципів НУШ: дитиноцентризму, педагогіки партнерства, інтеграції предметів. У зв’язку із запровадженням військового стану в країні цей рік був особливим і в організації і проведенні освітнього процесу. Навчання проходило як очно так і з використанням дистанційних форм. Слід відзначити роботу педагогічного колективу в умовах дистанційного навчання.

Адміністрація та вчителі обрали платформи, з якими зручно і якісно проводити дистанційне навчання: робота безкоштовного веб-сервісу Google Classroom; проведення онлайн уроків за допомогою сервісу Google meet відповідно до розкладу; спілкування в групах у Viber, Телеграм.

Зв'язок з учнями та їх батьками забезпечено на 100%. В школі навчається 250 дітей. Серед яких 8 – з особливими освітніми потребами. Вони навчаються на індивідуальному навчанні.


2. Кадрове забезпечення.

У 2023-2024 навчальному році в школі працює 22 (основних) педагогічних працівника, у тому числі директор, 2 заступника директора з НВР, 1 вихователь ГПД, педагог-організатор, 1 практичний пси­холог, 1 соціальний педагог, 1 бібліотекар, 1 медсестра, 2 сумісника.

Педагогічні працівники мають:

а) кваліфікаційні категорії:

«спеціаліст вищої категорії» - 19; «спеціаліст І категорії»- 3; «спеціаліст II категорії» - 2.

б) педагогічні звання:

«вчитель-методист»-8;

«старший учитель»-5.

Як бачимо, якісний склад педагогічних працівників є досить високим, що дає змогу більш ефективно вирішувати педагогічні проблеми.

Безкоштовним харчуванням в школі охоплено 120 дітей, 2 дітей з малозабезпечених сімей, переселенців з Донбассу - 6, діти учасників УБД -43, які харчуються за кошти місцевого бюджету.

За кошти місцевого бюджету підвозом дітей до школи та додому охоплено 90 учнів.

В 2023 р. в школі проводились предметні олімпіади, конкурси ім. Т.Шевченка, Яцика. Маємо призові міста

Протягом 2023 року, були створені необхідні умови для підвищення теоретичного професійного рівня вчителів. Відповідно до накопичувальної системи всі педагоги пройшли курси в онлайм режимі.


3. Методична робота.

Відповідно до річного плану роботи закладу педагогічний колектив працював згідно до вимог статей Конституції України, Законів України "Про освіту", "Про повну загальну середню освіту", Указів Президента України "Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні", "Про Національну доктрину розвитку освіти", «Державного стандарту початкової освіти», «Державного стандарту базової освіти» (5-6, 7-9) спрямованих на подальший розвиток освіти, створення умов для забезпечення рівного доступу до якісної освіти. Для стимулювання творчого професійного росту вчителів ши­роко використовується можливість атестації педагогічних кадрів.

За 2023 р. відбулося 8 засідань методичної ради. Метою роботи ради протягом року було безперервне вдосконалення рівня педагогічної майстерності, ерудиції та компетентності вчителів у процесі викладання предметів. Розглядались наступні питання:

- Аналіз методичної роботи за минулий навчальний рік. Структура та напрямки методичної роботи у новому році. Обговорення та затвердження плану роботи на 2022-2023 н.р.

- Про ознайомлення з рекомендаціями Міністерства освіти і науки України щодо викладання предметів; забезпечення навчальними програмами, підручниками.

- Про огляд нормативних документів, новинок психолого-педагогічної літератури.

- Визначення змісту, форми і методів підвищення кваліфікації педагогів у 2023 році.

- Ознайомлення з особливостями планування роботи вчителя у контексті НУШ.

- Управління процесом вдосконалення професійної компетентності педагога: - самоаналіз та аналіз відвіданих уроків «Ефективність уроку – результат організації діяльності учнів. Аналіз особливостей сучасного уроку».

- Про особливості організації освітнього процесу в умовах воєнного стану.

  • Про організацію проходження навчання вчителями, які у 2022-2023 будуть викладати предмети у 5,6 класі НУШ
  • Про організацію проходження навчання вчителями, які у 2023-2024 будуть викладати предмети у 7-9 класах НУШ
  • Про диференційоване навчання.
  • Про підготовку та проведення предметних тижнів.
  • Організація методичної роботи з учителями, які відчувають труднощі в організації навчально-виховного процесу НУШ.
  • Організація освітнього процесу в контексті концепції «Нова українська школа».
  • Відвідування учнями позашкільних закладів.
  • Робота з обдарованими учнями.
  • Про стан викладання математики та української мови у 5 класі.
  • Стан навчально-виховного процесу в школі.
  • Аналіз роботи з обдарованими дітьми, аналіз участі учнів у І та ІІ етапі олімпіад з базових дисциплін, конкурсах, творчих робіт МАН
  • Впровадження інтерактивних форм і методів на уроках і в позаурочний час.
  • Про роботу ГПД в І семестрі.
  • Робота шкільних кабінетів. Якісне навчально – методичне забезпечення.
  • Заходи з управління самоосвітою педагогічних працівників.
  • Про підсумки навчання з використанням дистанційних технологій
  • Створення освітнього середовища навчального закладу як чинник успішної соціалізації учнів в умовах реформи освіти.
  • Вивчення та обговорення нормативних документів з питання організованого закінчення навчального року.
  • Про рівень навчальних досягнень.

4. Навчальна діяльність учнів.

Повністю вдалося розв'язати питання охоплення навчанням дітей мікрорайону школи та здобуття ними повної загальної середньої освіти. Всі діти шкільного віку в мікрорайоні школи охоплені навчанням.

Велика увага приділяється роботі з обдарованими дітьми.

У рамках реалізації комплексної програми розвитку освітніх галузей у Костянтинівській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів Балаклеївської сільської ради у 2023 р.:

1. Постійно поповнювався шкільний інформаційний банк даних «Обдарованість».

2. Забезпечено участь школярів у Всеукраїнських олімпіадах з базових дисциплін.

3. Учні школи залучалися до участі у різноманітних конкурсах (Всеосвіта, На урок, Алаба).


5. Виховна та позакласна робота.

Виховна робота в закладі здійснювалася відповідно до Листа МОН від 10.08.2022 р. № 1/9105-22 «Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2022/2023 н. р.» та на виконання Закону України «Про освіту», Указів Президента України від 25.06.2013 №344/2013,наказів Міністерства освіти і науки України від 07.09.2000 №439 «Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України», від 31.10.2011 №1243 «Про Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», від 02.10.2018 № 1047 «Методичні рекомендації щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами», листів Міністерства освіти і науки України від 18.05.2018 № 1/11-5480 «Методичні рекомендації щодо запобігання та протидії насильству», від 29.01.2019 № 1/19-881 «Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 р. № 2657-VIII, керуючись листами Міністерства освіти і науки України та іншими нормативно-правовими документами протягом 2023 року, виховна робота закладу була спрямована на виконання завдань і реалізацію державної політики в галузі освіти і виховання.

З метою забезпечення відповідності діяльності закладу освіти державним стандартам та надання допомоги вчителям у підвищенні рівня виховної роботи, в закладі постійно здійснюється управління та внутрішкільний контроль за виховною роботою. Чіткий розподіл обов’язків між адміністрацією, всіма членами педагогічного колективу, творча співдружність класних керівників та залучення учнівського самоврядування надає можливість якісно здійснювати виховну діяльність.

Реалізація всіх напрямків виховної роботи здійснювалась через заходи, які були передбачені річним планом роботи і враховували особливості виховання особистості та відображалися в системі загальношкільних заходів,органів учнівського самоврядування, роботі з батьківською громадськістю.

Виховна система роботи закладу зорієнтована на особистість як відправний компонент і кінцевий результат, на її розвиток, духовне і моральне збагачення і носила плановий, цілеспрямований характер. З метою вирішення поставленого завдання були проведені тематичні засідання, оперативні наради, наради при заступнику директора з навчально- виховної роботи, школа молодого класного керівника, методичного об’єднання класних керівників. Колективна методична робота дозволила класним керівникам оволодіти різними виховними засобами, що сприяють максимальній реалізації педагогічних можливостей в розвитку індивідуальних якостей особистості. Цьому свідчить комплекс актуальних питань, які розглядались на засіданнях МО класних керівників:

· Визначення основних напрямків методичної роботи на 2023 р. в умовах дії воєнного стану;

· Про планування роботи з національно-патріотичного виховання;

· Про організацію роботи з батьками протягом навчального року;

· Про стан відвідування учнями закладу (грудень, травень);

· Про попередження дитячого травматизму в період осінніх канікул, зимових, весняних канікул (жовтень, грудень, березень);

· Про роботу щодо попередження правопорушень та злочинності серед учнів (жовтень, січень, березень, травень)

· Про організацію та проведення осінніх, зимових, весняних канікул в умовах дії воєнного стану(жовтень, грудень, березень);

· Про організацію роботи з обліку відвідування учнями школи (вересень)

· Про організацію чергування по школі (вересень)

· Про ведення документації класного керівника (вересень)

· Про роботу органів учнівського самоврядування (вересень, грудень)

· Впровадження НУШ у виховний процес

· Про стан роботи із запобігання торгівлі людьми, профілактики та протидії поширенню наркоманії, злочинності, тютюнопаління;

· Розвиток креативності молодших школярів у позаурочний час із застосуванням здоров'язберігаючих технологій;

· Формування в учнів культури поведінки та спілкування, навчання їх способів розв'язання конфліктів.

Протягом року робота з профілактики всіх видів дитячого травматизму знайшла своє відображення в проведенні таких заходів: місячник безпеки дорожнього руху, формування здорового способу життя, Тиждень безпеки дорожнього руху, інструктажі з безпеки життєдіяльності щомісяця.

Загальношкільні свята проводились відповідно до плану роботи школи на навчальний рік. Під час проведення відкритих виховних заходів класні керівники засвідчили, що в цілому володіють методикою планування, чітко визначають цілі і завдання виховання.

Особливу увагу вчителі-предметники та класні керівники цього року приділяли національному та громадянському вихованню, адже одним з педагогічних завдань є виховання громадянина та патріота України. Національно-патріотичне виховання підростаючого покоління завжди було одним з найважливіших завдань сучасної школи.

У закладі сформовано шкільні традиції проведення таких заходів: Свято Першого дзвоника, День вчителя, Свято Осені, Тиждень толерантності (кольоровий тиждень), новорічні ранки та новорічний вечір для старшокласників, День святого Валентина, День сім'ї, День вишиванки, Свято Останнього дзвоника. До проведення цих свят залучаються всі учасники освітнього процесу

Продовжується активна волонтерська діяльність. Учнями були проведені благодійні акції: «Ви захищаєте – ми допомагаємо», «З вірою в серці», «Подаруй воїну свято», «Привітай воїна з Великоднем», «Лист пораненому», «Маскувальна сітка», участь у Всеукраїнському проєкті «Щедрий вівторок».

Належна увага приділяється в них формуванню ціннісного ставлення до суспільства і держави. Формування ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави здійснювалося через проведення циклів заходів, а саме:

- вересень: тематичне інформування «Бабин Яр – наш біль і пам'ять»;

- жовтень: тематичне інформування «Невмирущі традиції козацького краю», ТВГ «Спогади з минулого» до Дня вигнання нацистських окупантів.

- листопад 2023 року: учні школи зібралися на лінійку-реквієм пам’яті жертв Голодомору. Всі доєдналися до загальнодержавної хвилини мовчання та акції « Запалимо Свічку пам’яті» на знак вшанування невинно загиблих наших предків у 1932-1933 роках;

- грудень 2023 року: проведено для учнів середньої ланки тематичний квест «Збройні сили України»;

- грудень 2023 року: організовано загальношкільний флешмоб до Дня української хустки;

- січень 2023 року: загальношкільний захід «Діти єднають Україну»;

- січень 2023 року: тематична виховна година: «На Аскольдовій могилі поховали їх»;

аходи присвячені Дню пам’яті та примирення, (хвилинки пам’яті, виставка дитячих малюнків, екскурсійні подорожі, виховна година «Пам’ятаємо! Перемагаємо!», покладання квітів до пам'ятних знаків та ін); з

- тематичне інформування «Соборність і злагода – умови процвітання України»;

- виготовлення арт-листівок та сувенірів до Дня Збройних сил України та в рамках Всеукраїнського проєкту Щедрий вівторок;

- заходи до пам’ятних дат: аварії на ЧАЕС, День пам’яті жертв Голокосту, депортації кримськотатарського народу та інше.

З метою формування ціннісного ставлення до природи проведено:

- акція «Ми – за чисту Костянтинівку»;

- загальношкільна акція «За життя без сміття»;

- загальношкільний флешмоб «Земля – це наш дім»

- участь у Всеукраїнському проєкті Flovers 4 school

З метою формування ціннісного ставлення до мистецтва проведено:

- Шевченківські дні в школі (березень 2023 року), учні 7 класу взяли участь у челенджі Шевченкове слово у віках не старіє»

- виставка творчих робіт учнів 1-4 класів та малюнків учнів 5-11 класів;

Класні керівники для своїх вихованців організовували години спілкування «Я – маленький українець», «Ми – майбутнє України», «Ввічливість як основа вихованості», «Україна – європейська держава», «Скромність прикрашає людину», тренінги «Вибір професій», «Ми – проти насильства», цикл бесід «Право, обов’язок, відповідальність», виставка плакатів, малюнків на різну тематику, різні спортивні змагання (футбол, волейбол, шашки, шахи, легка атлетика та ін.). У школі склалася певна система роботи з громадськими організаціями, органами учнівського самоврядування, працює батьківський актив та рада школи.

Багато уваги педагогічний колектив приділяв вихованню школярів, намагаючись попередити негативні прояви у поведінці та сформувати у них потяг до здорового способу життя. На належному рівні була організована робота з дітьми «групи ризику» та з їх батьками. Згідно плану працювала Рада профілактики правопорушень. В рамках роботи з учнями, схильними до скоєння правопорушень, проводилися профілактичні заходи. Педагогічним колективом проводилася системна робота з організації контролю за відвідуванням учнями навчальних занять. З метою профілактики дитячої безпритульності та бездоглядності регулярно проводилися рейди «Урок», «Діти вулиці», «Зовнішній вигляд», «Хто спізнився на урок». Проведені заходи сприяли формуванню в учнів необхідності дотримуватися конституційно-правових норм, своїх прав і обов’язків. З метою соціального захисту дітей, запобігання безпритульності та бездоглядності, профілактики правопорушень серед неповнолітніх адміністрацією навчального закладу, педагогічним колективом постійно здійснюється контроль за відвідуванням навчальних занять учнями. Налагоджено роботу з батьками щодо своєчасного інформування адміністрацією школи про причини відсутності школярів.

Традиційним стало проведення в школі заходів із питань правового виховання та запобігання насильству( загальношкільна лінійка «Ображати – життя ламати», «Булити не модно», «Зупинимо насильство», акція «16 днів проти насильства»).

Упродовж року класними керівниками вивчався стан здоров’я школярів та динаміка їх розумової діяльності. Організовано тиждень з охорони здоров’я «Збережи здоров’я та й на все життя», конкурс малюнків та плакатів «Якщо хочеш бути здоровим», акція «Молодь за здоровий спосіб життя», декада профілактики згубних звичок, наркоманії та СНІДу, міні – лекції «СНІД та майбутнє людства», години спілкування на тему: «Життя людини – найвища цінність»», «Спорт у вашому житті» та ін.


6. Соціальний захист.

Основною метою роботи соціального педагога є створення сприятливих умов для особистісного розвитку дитини (фізичного, соціального, духовно - морального, інтелектуального), надати їй комплексної соціально - психолого-педагогічної допомоги у саморозвитку та самореалізації в процесі соціалізації, а також захист прав дитини (соціальний, психолого-педагогічний та моральний) у її життєвому просторі.

На початку навчального року, протягом вересня, було складено соціальні паспорти класів і на їх основі складено соціальний паспорт школи.

Кількість дітей пільгових категорій: дітей з малозабезпечених сімей –2; діти військовослужбовців та учасників бойових дій – 43; діти внутрішньо переміщені (ВПО) - 6; діти з особливими освітніми потребами (ООП) – 8; діти сироти – 6. Відповідно до рішенні сільської ради «Про організацію безкоштовного харчування дітей пільгових категорій у загальноосвітніх навчальних закладах», встановити безкоштовне харчування. Загальна кількість дітей пільгових категорій, які харчуються безкоштовно 65.

Велика увага приділяється організації профілактичної роботи з попередження девіантної поведінки. Протягом року обстежено житлово-побутові умови учнів схильних до девіантної поведінки. Проведено профілактичні бесіди як з учнями так і з їхніми батьками.

Ведеться систематичний контроль за відвідуванням учнями навчального закладу та подання інформації директору ліцею. У кожному класі ведеться журнал обліку відвідування учнями занять, у яких класні керівники позначають причину відсутності учнів та підтверджують довідками відсутність учнів на уроках.

Консультування учнів з низьким рівнем адаптації, учнів старшокласників з питань вибору майбутньої професії. Проведення бесід та консультацій з учнями про сенс людського життя і цінність особистості: «Моє «Я»», « Як подолати депресію?», «Як покращити свій соціометричний статус в класному колективі?», « Я і мої однокласники», « Етика взаємовідносин між юнаками та дівчатами».

Зв’язки з громадськістю.

- Відвідування сімей, що опинилися в складних життєвих обставинах.

- Співпраця з працівниками Ювенальної превенції, служби у справах дітей.


7. Співпраця з батьками.

Виховання учня у школі і сім'ї – щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у освітньому процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов’язаних зі світом захоплень, родинними святами.

Класні керівники тісно співпрацюють з сім'ями своїх вихованців: спілкуються з родинами.


8. Збереження і зміцнення здоров'я учнів та працівників.

Медичне обслуговування та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази.

Для медичного забезпечення учнів та вчителів, працівників у школі обладнано медичний кабінет, де працює шкільна медична сестра.

Щорічно діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно до цих списків видається наказ по школі.

Медичне обслуговування працівників школи здійснюється на базі лікарні С.Бобринської. Вони щорічно проходять медичний огляд до початку нового навчального року. Кухар проходить медогляд 2 рази на рік. Проходження медогляду фіксується у медичних книжках відповідного зразка, які зберігаються у медсестри школи.


9. Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається в діяльності педколективу як одне з пріоритетних завдань і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу й інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань Стан роботи з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії під час навчально-виховного процесу в школі знаходиться під щоденним контролем адміністрації школи.

Відповідальна за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності – заступники директора з навчально-виховної роботи.

На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях школи розміщено кілька стендів по безпечній поведінці. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах при директорові.

Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. Разом з тим залишаються високими показники травматизму дітей в побуті. В школі розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів, проведена відповідна робота з учителями. Причини виникнення травм з’ясовуються, аналізуються, відповідно до цього складаються акти та проводяться профілактичні заходи.

Питання з безпеки життєдіяльності учнів під час, у побуті й громадських місцях, на вулиці обговорювалися на класних годинах перед канікулами.

Станом на вересень кожного року всі учні школи проходять медичний огляд лікарями-фахівцями із лабораторними дослідженнями, що підтверджується медичними довідками. Щомісячно учні 1-11 класів проходять перевірку на педикульоз. Захворювання педикульозом в школі немає.

Постійно здійснюється контроль роботи систем забезпечення життєдіяльності будівлі школи. Оформлюються акти громадсько-адміністративного контролю з охорони праці між адміністрацією та профкомом школи.

Будівля школи та приміщення закладу, забезпечені первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, пожежним інвентарем, ящиком з піском тощо). Вогнегасники наявні, перезаряджені, розміщені у легкодоступних місцях, які унеможливлюють їх пошкодження.

По всій школі розміщені плани евакуації у разі НС небезпеки чи аварії.

Відповідно до Закону України “Про охорону праці” і Кодексу законів про працю України розроблено і затверджено посадові інструкції з охорони праці для всіх працівників школи. Проведено інструктажі з працівниками і учнями з техніки безпеки. Проведено вступні інструктажі з охорони праці. Проведено первинні інструктажі з охорони праці на робочому місці.

На початку навчального року, напередодні канікул і святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно мають місце цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях школи розміщено кілька стендів по безпечній поведінці. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах при директорові.

У школі є необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності.

Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі проводиться належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання". Разом із тим ще залишаються показники травматизму дітей на уроках фізкультури, перервах. У школі розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів, ведеться відповідна робота з учителями.


10. Фінансово-господарська діяльність.

Будівля школи здана в експлуатацію в 1988 році. Але не зважаючи на великий вік та зношеність, Балаклеївська сільська рада, адміністрація школи разом з коллективом, батьківським комітетом постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її у робочому стані. Фінансування потреб школи здійснюється коштами бюджетів різних рівнів та з різних приватних джерел. Вчасно здійснювалися бухгалтерією проплата за спожиті школою енергоносії. В школі організовано підвіз учнів, які живуть на відстані більше трьох кілометрів від школи, загальна кількість яких складає 90 учнів. Підвіз здійснюється шкільним автобусом, який придбано у 2023 році Балаклеївською сільською радою. Також поступово вирішується оновлення обладнання шкільної їдальні.

Адміністрацією школи приділяється достатньо уваги естетичному вигляду навчального закладу. Коридори, вестибюль школи поступово поповнюються новими сучасними стендами, активно проводиться робота по озелененню території школи. Подвір’я школи завжди прибране, доглянуте.

Систематично здійснювалася виплата заробітної плати, авансу.

Постійно ми отримуємо підтримку з боку сільської ради :

- це капітальний ремонт укриття;

- придбання мийок та столів для шкільної їдальні;

- придбання стендів та матеріалів для кабінету безпеки;

- це отримання фарби для фарбування коридорів, спортзалу, майстерні, інших кімнат, спортивного майданчика;

- миючих і дезинфікуючих засобів для утримання приміщення школи відповідно санітарно-гігієнічних норм;

- інвентаря (відер, віників, лопат );

- придбання ліків для медичного кабінету школи;

- виділення пального для шкільного автобуса на підвезення учнів і вчителів до школи.


11. Управлінська діяльність.

Управління школою здійснюється згідно річного плану роботи школи, плану внутрішкільного контролю і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у школі і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників навчально-виховного процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.

У навчальному закладі в наявності усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу. З підключенням школи до мережі Інтернет стало можливим користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти і науки України, відділу освіти, сайтами обласного інституту післядипломної освіти, інших закладів освіти, що дає можливість оперативно й мобільно користуватися достовірною інформацією вчителям і адміністрації школи, вчасно знайомитися з новими документами та, навіть, їх проектами.

Контроль - це важлива, складна та об’єктивно необхідна функція управління. У школі ефективність здійснення контролю зумовлює якість реальних і подальше прогнозування бажаних показників розвитку закладу освіти, його навчально-виховного процесу та діяльності всього шкільного колективу. Контроль дозволяє тримати в полі зору управління найважливіші питання школи, своєчасно реагувати на відхилення від норми та на негативні явища, знаходити невикористані резерви, підтримувати оптимально трудову атмосферу в колективі. У школі адміністрацією використовується багато різних форм контролю за станом навчально-виховного процесу і, в першу чергу, таких традиційних як вивчення викладання стану предметів та виконання навчальних планів та програм, перевірка класних журналів, щоденників, тощо. Аналіз результатів внутрішкільного контролю знаходить відображення у рішеннях педагогічної ради школи, відповідних наказах по навчальному закладу. Крім контролю за рівнем знань та навчальних досягнень учнів проводяться систематичні дослідження стану відвідування занять та стану навчальної дисципліни. За результатами моніторингу адміністрація школи приймає певні управлінські рішення щодо конкретних учителів та учнів.

Враховуючи сучасні вимоги, стиль керівництва школою більш близький до демократичного, так як більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи, створюється такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива й самостійність підтримується, повноваження делегуються. Директор школи у роботі з працівниками дотримується партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. На моє переконання, завдяки такому стилю керівництва у школі залишається мінімум агресивності, наявне творче вирішення справ; переважають такі методи керівництва як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей – шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе, поважливе, рідко з наказом. У зв'язку з цим я надаю колегам більше самостійності, відповідно їхній кваліфікації і характеру роботи, створюю необхідні умови для самореалізації. У кожному зі своїх підлеглих бачу, насамперед, особистість у всьому розмаїтті її людських якостей і властивостей. Таких якостей у адміністративній роботі вимагаю не тільки від себе, а й від своїх заступників.

Відповідно до мети головними завданнями роботи школи в 2023-2024 навчальному році стане: продовжити працювати у 1-4 класах згідно Концепції «Нова українська школа»; формування та розвиток ключових компетентностей школярів;організація та управлінський супровід профільного навчання в старшій школі за новими навчальними планами та навчальними програмами для 11-річної старшої школи, допрофільної підготовки учнів 8-9-их класів; здійснення моніторингу якості навчально-виховного процесу;покращення роботи щодо відбору та занять з обдарованими дітьми; ефективне застосування у навчально-виховному процесі тестових технологій; використання ІКТ в навчально-виховному процесі та управлінській діяльності; відповідність мети і завдань методичної служби кінцевим результатом навчальної і виховної діяльності педагогічного колективу; врахування при організації навчально-виховного процесу в школі національних та регіональних особливостей, традицій; стимулювання творчих пошуків вчителів; пошук педагогічних та методичних інноваційних шляхів та впровадження їх у педагогічну діяльність; охоплення всіх учителів різними формами методичної роботи; спрямування методичної роботи на розширення кругозору і підвищення компетентності педагогів, їх наукового та професійного рівня; вважати й надалі принцип діагностики основною формою покращення методичної роботи; шукати нові форми і шляхи для виявлення та розвитку здібних і обдарованих дітей; орієнтування всіх сфер навчально-виховної діяльності на формування в учнів критичного мислення, здатності виробляти власну точку зору та поважати точку зору інших; всю виховну роботу проводити в тісній співпраці з батьками та громадськістю села, орієнтуючись на досягнення народної педагогіки; більш ефективно працювати з різними громадськими організаціями села та міста.

Для вирішення цих та інших завдань необхідна кропітка робота всього колективу працівників школи, єдність, та взаємодія, взаєморозуміння всіх ланок діяльності школи, конкретно обґрунтовані, цілеспрямовані дії керівництва школи та педагогічного колективу, чітка реалізація поставлених проблем, про які ішлося вище.

У зв'язку з цим школа продовжуватиме працювати над такою науково- методичною проблемою: «Впровадження нових педагогічних технологій та особистісно орієнтованих підходів до навчання та виховання з метою розвитку особистості школярів, виявлення їхніх здібностей та можливостей. Спільна робота школи, батьківської громади по вихованню в учнів національної свідомості, духовності та високих моральних принципів».

Управлінські рішення приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи. Намагаюся створювати такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива підтримується.

У своїй роботі з працівниками школи я дотримуюся партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються і виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. У кожному із працівників школи бачу, насамперед, особистість в усьому розмаїтті її людських якостей. Використовую такі методи керівництва як порада, похвала, особистий приклад.

Прагну, щоб у школі було наявне творче вирішення справ.

Ми обов’язково вистоїмо, ПЕРЕМОЖЕМО!

ВСЕ БУДЕ УКРАЇНА !!!


Кiлькiсть переглядiв: 19

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.